Telefonas +370 687 96777
I-V: 8-20 val. VI: 8-15 val.
Close
Telefonas +370 687 96777 El.paštas info@regoscentras.lt

Mirksėjimas – kodėl svarbu nepamiršti to daryti kuo dažniau?

Mirksėjimas – kodėl svarbu nepamiršti to daryti kuo dažniau?

Kad ir kaip juokingai skambėtų, deja, pamirštamepakankamai mirksėti. Statistiškai, vidutinio amžiaus suaugęs žmogus mirksi nuo 10 iki 20 kartų per min. Nors mirktelėjimas užtrunka vos vieną dešimtąją sekundės dalį, susumavus mirksėjimas sudaro apie 10 % mūsų laiko, kuomet nemiegame. Taigi, ką tokio svarbaus atlieka mirksėjimas, jog esame priversti praleisti 10 % to, kas vyksta mums prieš akis?

Mirksėjimas tiekia akims maistinių medžiagų ir jas drėkina

Mirksėjimas būtinas, kad akys būtų švarios ir drėgnos. Kiekvieną kartą kai sumirksime, plonytis ašarų sluoksnis yra paskleidžiamas po visą akies paviršių. Tokiu būdu, akys apsaugomos nuo išsausėjimo. Be to, su kiekvienu mirktelėjimu iš akių taip pat pašalinami svetimkūniai: dulkės, purvas ir kitos dalelės, kurios, nepasišalinusios ilgesnį laiką galėtų sukelti uždegimą ir pabloginti mūsų regėjimą.

Kodėl ir kada mirksime mažiau?

Ar pastebėjote, jog kuo ilgiau įtemptai į kažką žiūrime, tuo rečiau pradedame mirksėti? Kuomet skaitome, žiūrime TV, dirbame kompiuteriu ar užsiimame kita veikla, reikalaujančia akių įsitempimo ir vaizdo fokusavimo – vidutiniškai mirksime tik nuo 3 iki 8 kartų per min. Tai dvigubai mažiau nei mirksime įprastai! Toks ilgalaikis mirksėjimo trūkumas gali privesti prie nuolatinio akių nuovargio, skausmo ir išsausėjimo.

Mirksėjimo pratimai gali padėti sumažinti akių įtampą ir išsausėjimą

Kuomet įtemptai dirbame, skaitome ar žiūrime filmus – dažniausiai pamirštame apie mirksėjimą. Vis dėlto, užsiimant minėta veikla, sąmoningos pastangos mirksėti dažniau yra didžiulė pagalba mūsų akims.

Pasinaudokite proga, kuomet nereikia dirbti akimis: įpraskite užsimerkti ir leiskite akims pailsėti bent minutę. Kai dirbate kompiuteriu, nusistatykite priminimą kas 10 min. 10 sekundžių atitraukti akis nuo ekrano, pamirksėti. Ši programa automatiškai primins jums apie tai, jog atėjo laikas pertraukai.

Vienas paprasčiausių būdų pailsinti akis nuo įtempto darbo – paprasčiausiai užsimerkti keletai akimirkų. Po to, smarkiai užmerkti akis keletui sekundžių ir galiausiai jas atpalaidavus vėl atsimerkti. Taip pat galite tiesiog pamirksėti kelioliką kartų, jei pajuntate, jog akys išsausėjo.

Akimirksnis – laiko tarpas per kurį įvyksta daug svarbių dalykų

Mūsų akys yra nuostabiai sudėtingas mechanizmas. Skirtingų rūšių ašaros kartu su riebalinėmis liaukomis dirba išvien visą dieną, kad aprūpintų mūsų akis maistinėmis medžiagomis bei jas apsaugotų. Akimirksniu įvyksta išties labai daug dalykų! Paklauskime savęs – ar mirksime pakankamai? Nors mums atrodo, jog mirksėjimas nėra svarbus dalykas, tačiau tai dalykas, kuris yra būtinas mūsų sveikam regėjimui palaikyti.

Norite visada matyti mūsų naudingus patarimus? Spauskite „Patinka“ mūsų Feisbuko paskyroje ir užsiprenumeruokite naujienas, kaip parodyta žemiau: