Telefonas +370 687 96777
I-V: 8-20 val. VI: 8-15 val.
Close
Telefonas +370 687 96777 El.paštas info@regoscentras.lt

Apšvietimo svarba mūsų regėjimui

Apšvietimo svarba mūsų regėjimui

Šviesa – tai svarbiausias elementas mūsų regėjime. Dienos metu šviesą gauname iš saulės spindulių, o atėjus prieblandai naudojame dirbtinius šviesos šaltinius. Dienoms trumpėjant, dirbtinis apšvietimas tampa vis reikalingesnis. Nenuostabu, kad daugeliui žmonių kyla klausimas – kaip teisingai susireguliuoti apšvietimą, kad jis nekenktų mūsų akims? Šiame straipsnyje pateiksime keletą naudingų patarimų, kuriais vadovaujantis apsaugosite savo akis nuo nuovargio.

Darbo vietos apšvietimas

Amerikos optometrijos asociacijos atliktas tyrimas atskleidė, jog daugiau nei pusė žmonių, dirbančių su kompiuteriu, kenčia nuo nuolatinės akių įtampos. Savaime suprantama, jog pagrindinis šios įtampos sukėlėjas yra kompiuterio ekranas. Tačiau netinkamas darbo vietos apšvietimas, taip pat gali smarkiai prisidėti prie akių nuovargio. Štai keletas patarimų, kaip jį sumažinti:

  • Sumažinkite patalpų apšvietimo ryškumą. Didžioji dalis biurų yra apšviesti labai ryškia šviesa, kuri prisideda prie akių nuovargio. Jei įmanoma, naudokite mažiau įprastų įsukamų lempučių bei fluorescencinių lempų.
  • Sumažinkite atspindžius. Jei tiesiai priešais jūsų darbo vietą arba už jos, yra langas, – jūsų akims tenka dirbti žymiai daugiau nei įprastai. Taip yra dėl atspindžių, kurie atsispindi jūsų kompiuterio ekrane. Idealiu atveju – sėdėkite ten, kur arti jūsų nėra langų. Jei vietos pakeisti negalite, užtraukite žaliuzes. Taip pat naudokite šviesos neatspindintį kompiuterio ekraną.
  • Sureguliuokite ekrano ryškumą. Kompiuterio ekranas skleidžia mėlynuosius spindulius, kurie taip pat prisideda prie akių įtampos. Sureguliuokite monitoriaus ryškumą taip, kad būtų maždaug toks pats, kaip ir aplinkos ryškumas, t.y.: kad tarp ekrano ryškumo ir aplinkos apšvietimo ryškumo nebūtų didelių kontrastų.

Apšvietimas namuose

Ar atsimenate, kaip tėvai mums sakydavo, jog neskaitytume patamsyje arba po antklode su silpnu žibintuvėliu? Nors skaitymas prieblandoje neturi ilgalaikio neigiamo poveikio mūsų regėjimui, tačiau jis gali sukelti bjaurius galvos skausmus. Bet kokia veikla, kurią atliekame prieblandoje, reikalauja didesnio akių įsitempimo, o tai sukelia akių nuovargį, įtampą bei kitus nemalonius su tuo susijusius simptomus.

Paprastas patarimas: kai skaitote ar dirbate prieblandoje, naudokite ne bendrą, o koncentruotą apšvietimą. Skaitydami knygą ar dirbdami prie stalo, naudokite įprastą stalinę lempą, kurią nukreipkite tiksliai į dirbamą plotą, kad tiesioginiai spinduliai nekristų jums į akis. Gamindami valgį virtuvėje ar dirbdami garaže, naudokite po spintelėmis įmontuotus šviestuvus, kurių šviesa ryškiai apšviestų plotą, kuriame dirbate. Koncentruotas apšvietimas padeda išvengti akių nuovargio ilgą laiką skaitant, atliekant namų darbus, dirbant kompiuteriu ir t.t.

Tinkamas apšvietimas reikalingas ir žmonėms su prastu regėjimu

Trumpai tariant, senstant apšvietimo žmogui reikia vis daugiau. Tyrimai rodo, jog 60 metų amžiaus žmogui norint dalykus matyti taip pat gerai kaip ir 30 metų amžiaus žmogui, reikia maždaug dvigubai daugiau šviesos! O žmonėms su prastu regėjimu tinkamas apšvietimas yra dar labiau reikalingas. Sergantieji amžine geltonosios dėmės degeneracija, katarakta, glaukoma bei kitomis akių ligomis, turėtų pasikonsultuoti su akių gydytoju dėl apšvietimo pagerinimo jų namuose.

Norite tikėkite, norite ne, tačiau maži pakeitimai gali padaryti didelę įtaką. Tinkamai sureguliuotas apšvietimas leis lengviau skaityti, sukurs labiau pastebimą skirtumą tarp spalvų bei apsaugos akis nuo nuovargio ir įtampos. Įgyvendinkite šiuos apšvietimo pokyčius savo namuose ir skirtumą pastebėsite iškart.

Norite visada matyti mūsų naudingus patarimus? Spauskite „Patinka“ mūsų Feisbuko paskyroje ir užsiprenumeruokite naujienas, kaip parodyta žemiau: